Elektriciteitskeuring
Een elektriciteitskeuring is noodzakelijk bij de verkoop van een woning.
Het doel? De koper inlichten over de toestand van de elektrische installatie.
Indien de woning gebouwd werd na 1 oktober 1981, zouden er bij de voltooiing van de elektrische installatie een keuringsattest en ééndraadschema’s (of situatieplan) moeten opgemaakt zijn. Dit attest is 25 jaar geldig. De schema’s blijven geldig, indien er niets gewijzigd wordt aan de installatie.
Het kan natuurlijk dat U dit attest en/of schema’s niet meer hebt, of dat de keuring ondertussen niet meer geldig is. U bent dan genoodzaakt opnieuw een elektrische keuring aan te vragen.
Voor elektrische installaties in gebruik genomen vóór 1 oktober 1981, waarvoor nooit een keuring is gebeurd, zijn er in de meeste gevallen geen gegevens of documenten beschikbaar. Dit vormt geen probleem voor de keuring, deze kan gewoon plaatsvinden, de elektrische keuring gebeurt op basis van de bestaande installatie.
Wij helpen U graag met het in orde brengen van deze attesten en/of schema’s.
Onze keurders zorgen steeds voor een vlot verloop van de keuring.
Neem dus spoedig contact.
Is een afgekeurde installatie een probleem?
Nee, u hebt een attest van de elektrische keuring nodig en dat is alles wat de notaris verlangt.